top of page

מחוללי חנקן

מחוללי חנקן לצרוך חנקן ללא הגבלה

במקומות תעשייתיים רבים נדרש לצרוך חנקן ללא הגבלה בעלות זולה שנעה בין 20 עד 70 אגורות לקוב וכל זאת מבלי להיות תלויים בספקים. זה נשמע דמיוני אך אין זה כך. התשובה כיצד ניתן להשיג חנקן מבלי לשבור את הראש יכולה להיות אף פשוטה.

מחולל חנקן לצורך תפעול שוטף

לקוחות רבים עושים שימוש בחנקן וחמצן בתעשייה וזאת לצורך תפעול שוטף של הליכי הייצור במפעלים שלהם. אם זה לצורך אספקת הגזים, הלקוחות רוכשים זאת לרוב מספקים שונים אשר מוכרים את הגזים מוכנים לשימוש בשני אופנים- סוללות חנקן או חמצן בלחץ גבוה, ישנו גם צובר של מחוללי חנקן או חמצן נוזליים והמרתו לגז על ידי מאייד חיצוני. אלו שיטות נפוצות מקובלות ואפקטיביות אך הן אינן יעילות. כי מדובר בשימוש בגז שהוא חיוני לתהליך בו נעשה השימוש. לכן מקרים של תקלות, איחורים, חוסר מלאי או זמין עלולות תמיד לגרום נזק משמעותי לתהליך הייצור וכן לגרום נזק להכנסות של המפעל.

חנקן עלות כלכלית משתלמת

בנוסף יש גם את נושא העלות הכלכלית. כיום עלות רכישה של מחוללי חנקן מוכן לשימוש בסוללה הוא יקר ביותר. העלות הכוללת של מרכיב המילוי, ההובלות, השכירות, התפעול של הספק תהיה תמיד יקרה מאד ועד עשרות שקלים לבלון בודד. לעומת זאת צריכה של חנקן נוזלי אמנם זולה מעלות סוללה אך יקרה מעלות חנקן בייצור עצמי ומצריכה שטח משמעותי להתקנה, צריך גם אישור והיתר רעלים ולוגיסטיקה שלמה סביב הזמנת הנוזל. כמו כן נדרשת שמירה על רמה לתפעול של המפעל עם מקדם ביטחון. לכן מחולל החנקן באמצעות ייצור עצמי, אפשרי כיום ולאור התפתחויות בטכנולוגיה והיא גם היעילה והזולה ביותר להפסיק שימוש בספקים ולייצר באופן עצמאי את הגז. למעשה ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, מפעלים רבים פונים להפיק אמצעי חיסכון בשימוש בפתרונות אשר לא היו בנמצא בעבר לצורך צמצום עלויות ושיפור גמישות תפעול החל מהתקנת פאנלים סולאריים לייצור חשמל, שימוש במשאבות חום וכך גם בתחום החנקן והחמצן. עם מערכות של מחוללי החנקן והחמצן זה מאפשר ללקוח לרכוש פיתרון לייצור עצמי של חנקן או חמצן בעלות זולה מאד. אלו מערכות המאפשרות גמישות גדולה.

bottom of page